Prácticas sociales que dinamizan la resolución de problemas matemáticos.
This article presents social practices as an ally in the dynamization of mathematical problem solving inside and outside the classroom, with students from the rural sector, opening the possibility of a new learning perspective based on the student’s lived experiences within their context. It shows a...
Κύριοι συγγραφείς: | Daza Garzón, Diana Yiseth, González Arenas, Gloria Lucía, Rodríguez Báez, Jully Andrea |
---|---|
Μορφή: | Online |
Γλώσσα: | spa |
Έκδοση: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2022
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14607 |
- Παρόμοια τεκμήρια
-
Desarrollo del pensamiento matemático en el aprendizaje de técnicas de conteo
ανά: González González, William Reinaldo
Έκδοση: (2024) -
Estrategia TIC, para La resolución de problemas hacia el fortalecimiento del pensamiento lógico matemático
ανά: Macías Rojas, Mónica Marcela
Έκδοση: (2024) -
Didactic sequence: problem solving fraction part-everything and operator in personal learning environment grade 6º
ανά: Niño Betancourt, Roberto Alejandro, κ.ά.
Έκδοση: (2023) -
Mathematical thoughts: Between didactics and mathematics in urban and rural contexts
ανά: Torres Ortiz, Jaime Andrés; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, κ.ά.
Έκδοση: (2023) -
Estrategias para resolver problemas matemáticos con ideas de Pólya, en grado quinto
ανά: Fonseca Cano, Sandra Raquel, κ.ά.
Έκδοση: (2019)