Prácticas sociales que dinamizan la resolución de problemas matemáticos.
This article presents social practices as an ally in the dynamization of mathematical problem solving inside and outside the classroom, with students from the rural sector, opening the possibility of a new learning perspective based on the student’s lived experiences within their context. It shows a...
主要な著者: | Daza Garzón, Diana Yiseth, González Arenas, Gloria Lucía, Rodríguez Báez, Jully Andrea |
---|---|
フォーマット: | Online |
言語: | spa |
出版事項: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2022
|
主題: | |
オンライン・アクセス: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14607 |
- 類似資料
-
Desarrollo del pensamiento matemático en el aprendizaje de técnicas de conteo
著者:: González González, William Reinaldo
出版事項: (2024) -
Estrategia TIC, para La resolución de problemas hacia el fortalecimiento del pensamiento lógico matemático
著者:: Macías Rojas, Mónica Marcela
出版事項: (2024) -
Didactic sequence: problem solving fraction part-everything and operator in personal learning environment grade 6º
著者:: Niño Betancourt, Roberto Alejandro, 等
出版事項: (2023) -
Mathematical thoughts: Between didactics and mathematics in urban and rural contexts
著者:: Torres Ortiz, Jaime Andrés; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, 等
出版事項: (2023) -
Estrategias para resolver problemas matemáticos con ideas de Pólya, en grado quinto
著者:: Fonseca Cano, Sandra Raquel, 等
出版事項: (2019)