Prácticas sociales que dinamizan la resolución de problemas matemáticos.
This article presents social practices as an ally in the dynamization of mathematical problem solving inside and outside the classroom, with students from the rural sector, opening the possibility of a new learning perspective based on the student’s lived experiences within their context. It shows a...
Hoofdauteurs: | Daza Garzón, Diana Yiseth, González Arenas, Gloria Lucía, Rodríguez Báez, Jully Andrea |
---|---|
Formaat: | Online |
Taal: | spa |
Gepubliceerd in: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2022
|
Onderwerpen: | |
Online toegang: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14607 |
- Gelijkaardige items
-
Desarrollo del pensamiento matemático en el aprendizaje de técnicas de conteo
door: González González, William Reinaldo
Gepubliceerd in: (2024) -
Estrategia TIC, para La resolución de problemas hacia el fortalecimiento del pensamiento lógico matemático
door: Macías Rojas, Mónica Marcela
Gepubliceerd in: (2024) -
Didactic sequence: problem solving fraction part-everything and operator in personal learning environment grade 6º
door: Niño Betancourt, Roberto Alejandro, et al.
Gepubliceerd in: (2023) -
Mathematical thoughts: Between didactics and mathematics in urban and rural contexts
door: Torres Ortiz, Jaime Andrés; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, et al.
Gepubliceerd in: (2023) -
Estrategias para resolver problemas matemáticos con ideas de Pólya, en grado quinto
door: Fonseca Cano, Sandra Raquel, et al.
Gepubliceerd in: (2019)