Prácticas sociales que dinamizan la resolución de problemas matemáticos.
This article presents social practices as an ally in the dynamization of mathematical problem solving inside and outside the classroom, with students from the rural sector, opening the possibility of a new learning perspective based on the student’s lived experiences within their context. It shows a...
Principais autores: | Daza Garzón, Diana Yiseth, González Arenas, Gloria Lucía, Rodríguez Báez, Jully Andrea |
---|---|
Formato: | Online |
Idioma: | spa |
Publicado em: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2022
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14607 |
- Registros relacionados
-
Desarrollo del pensamiento matemático en el aprendizaje de técnicas de conteo
por: González González, William Reinaldo
Publicado em: (2024) -
Estrategia TIC, para La resolución de problemas hacia el fortalecimiento del pensamiento lógico matemático
por: Macías Rojas, Mónica Marcela
Publicado em: (2024) -
Didactic sequence: problem solving fraction part-everything and operator in personal learning environment grade 6º
por: Niño Betancourt, Roberto Alejandro, et al.
Publicado em: (2023) -
Mathematical thoughts: Between didactics and mathematics in urban and rural contexts
por: Torres Ortiz, Jaime Andrés; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, et al.
Publicado em: (2023) -
Estrategias para resolver problemas matemáticos con ideas de Pólya, en grado quinto
por: Fonseca Cano, Sandra Raquel, et al.
Publicado em: (2019)