Prácticas sociales que dinamizan la resolución de problemas matemáticos.
This article presents social practices as an ally in the dynamization of mathematical problem solving inside and outside the classroom, with students from the rural sector, opening the possibility of a new learning perspective based on the student’s lived experiences within their context. It shows a...
Главные авторы: | Daza Garzón, Diana Yiseth, González Arenas, Gloria Lucía, Rodríguez Báez, Jully Andrea |
---|---|
Формат: | Online |
Язык: | spa |
Опубликовано: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2022
|
Предметы: | |
Online-ссылка: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14607 |
- Схожие документы
-
Desarrollo del pensamiento matemático en el aprendizaje de técnicas de conteo
по: González González, William Reinaldo
Опубликовано: (2024) -
Estrategia TIC, para La resolución de problemas hacia el fortalecimiento del pensamiento lógico matemático
по: Macías Rojas, Mónica Marcela
Опубликовано: (2024) -
Didactic sequence: problem solving fraction part-everything and operator in personal learning environment grade 6º
по: Niño Betancourt, Roberto Alejandro, и др.
Опубликовано: (2023) -
Mathematical thoughts: Between didactics and mathematics in urban and rural contexts
по: Torres Ortiz, Jaime Andrés; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, и др.
Опубликовано: (2023) -
Estrategias para resolver problemas matemáticos con ideas de Pólya, en grado quinto
по: Fonseca Cano, Sandra Raquel, и др.
Опубликовано: (2019)