Prácticas sociales que dinamizan la resolución de problemas matemáticos.
This article presents social practices as an ally in the dynamization of mathematical problem solving inside and outside the classroom, with students from the rural sector, opening the possibility of a new learning perspective based on the student’s lived experiences within their context. It shows a...
Huvudupphovsmän: | Daza Garzón, Diana Yiseth, González Arenas, Gloria Lucía, Rodríguez Báez, Jully Andrea |
---|---|
Materialtyp: | Online |
Språk: | spa |
Publicerad: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2022
|
Ämnen: | |
Länkar: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14607 |
Liknande verk
- Liknande verk
-
Desarrollo del pensamiento matemático en el aprendizaje de técnicas de conteo
av: González González, William Reinaldo
Publicerad: (2024) -
Estrategia TIC, para La resolución de problemas hacia el fortalecimiento del pensamiento lógico matemático
av: Macías Rojas, Mónica Marcela
Publicerad: (2024) -
Didactic sequence: problem solving fraction part-everything and operator in personal learning environment grade 6º
av: Niño Betancourt, Roberto Alejandro, et al.
Publicerad: (2023) -
Mathematical thoughts: Between didactics and mathematics in urban and rural contexts
av: Torres Ortiz, Jaime Andrés; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, et al.
Publicerad: (2023) -
Estrategias para resolver problemas matemáticos con ideas de Pólya, en grado quinto
av: Fonseca Cano, Sandra Raquel, et al.
Publicerad: (2019)