In practice’s practice... you and me within popular education
This article presents the situation of public education (its current problems) and proposes how collectively “you and I” should rebuild popular education: one in which learning is contextualized and tools are taken to achieve the goals. It is through social practices, in team working, being aware of...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763 |
_version_ | 1802223966038786048 |
---|---|
author | Aparicio Guadas, Pep |
author_facet | Aparicio Guadas, Pep |
author_sort | Aparicio Guadas, Pep |
collection | OJS |
description | This article presents the situation of public education (its current problems) and proposes how collectively “you and I” should rebuild popular education: one in which learning is contextualized and tools are taken to achieve the goals. It is through social practices, in team working, being aware of the core problem, and resuming the importance of reading and writing, the way to a suitable public education for the group we belong to. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-3763 |
institution | Revista Praxis & Saber |
language | spa |
publishDate | 2015 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-37632019-02-26T14:49:34Z In practice’s practice... you and me within popular education En la práctica de la práctica… tú y yo en la educación popular Dans l’application de la pratique… toi et moi dans l’éducation populaire Aparicio Guadas, Pep popular education popular unity politics learning. educación popular unidad popular política aprendizaje. éducation populaire unité populaire politique apprentissage. This article presents the situation of public education (its current problems) and proposes how collectively “you and I” should rebuild popular education: one in which learning is contextualized and tools are taken to achieve the goals. It is through social practices, in team working, being aware of the core problem, and resuming the importance of reading and writing, the way to a suitable public education for the group we belong to. El texto presenta la situación de la educación pública, su problemática actual, y realiza algunas propuestas de cómo en conjunto, “tú y yo”, deberíamos reconstruir la educación popular, una educación en donde se contextualice el aprendizaje y en la que tomemos herramientas para alcanzar los objetivos propuestos. Es a través de las prácticas sociales, del trabajo en conjunto, de la concientización del problema central, y de retomar la importancia de la lectura y la escritura, como podemos encaminarnos a una educación pública adecuada para el grupo al que pertenecemos. Le texte présente la situation de l’éducation publique, sa problématique actuelle et réalise certaines propositions de comment, dans l’ensemble, “toi et moi”, nous devrions reconstruire l’éducation populaire, une éducation où est contextualité l’apprentissage et dans laquelle nous utilisons des moyens pour atteindre les objectifs proposés. C’est au moyen des pratiques sociales,du travail conjoint, de la conscientisation du problème central, et de la reprise de l’importance de la lecture et de l’écriture que nous pouvons nous acheminer vers une éducation publique adéquate pour le groupe auquel nous appartenons. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2015-07-02 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763 10.19053/22160159.3763 Praxis & Saber; Vol. 6 No. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75 Praxis & Saber; Vol. 6 Núm. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75 Praxis & Saber; Vol. 6 No 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75 Praxis & Saber; V. 6 N. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75 Praxis & Saber; v. 6 n. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75 2462-8603 2216-0159 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763/3545 https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763/html |
spellingShingle | popular education popular unity politics learning. educación popular unidad popular política aprendizaje. éducation populaire unité populaire politique apprentissage. Aparicio Guadas, Pep In practice’s practice... you and me within popular education |
title | In practice’s practice... you and me within popular education |
title_alt | En la práctica de la práctica… tú y yo en la educación popular Dans l’application de la pratique… toi et moi dans l’éducation populaire |
title_full | In practice’s practice... you and me within popular education |
title_fullStr | In practice’s practice... you and me within popular education |
title_full_unstemmed | In practice’s practice... you and me within popular education |
title_short | In practice’s practice... you and me within popular education |
title_sort | in practice s practice you and me within popular education |
topic | popular education popular unity politics learning. educación popular unidad popular política aprendizaje. éducation populaire unité populaire politique apprentissage. |
topic_facet | popular education popular unity politics learning. educación popular unidad popular política aprendizaje. éducation populaire unité populaire politique apprentissage. |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763 |
work_keys_str_mv | AT aparicioguadaspep inpracticespracticeyouandmewithinpopulareducation AT aparicioguadaspep enlapracticadelapracticatuyyoenlaeducacionpopular AT aparicioguadaspep danslapplicationdelapratiquetoietmoidansleducationpopulaire |