In practice’s practice... you and me within popular education

This article presents the situation of public education (its current problems) and proposes how collectively “you and I” should rebuild popular education: one in which learning is contextualized and tools are taken to achieve the goals. It is through social practices, in team working, being aware of...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Aparicio Guadas, Pep
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2015
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763
_version_ 1802223966038786048
author Aparicio Guadas, Pep
author_facet Aparicio Guadas, Pep
author_sort Aparicio Guadas, Pep
collection OJS
description This article presents the situation of public education (its current problems) and proposes how collectively “you and I” should rebuild popular education: one in which learning is contextualized and tools are taken to achieve the goals. It is through social practices, in team working, being aware of the core problem, and resuming the importance of reading and writing, the way to a suitable public education for the group we belong to.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-3763
institution Revista Praxis & Saber
language spa
publishDate 2015
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-37632019-02-26T14:49:34Z In practice’s practice... you and me within popular education En la práctica de la práctica… tú y yo en la educación popular Dans l’application de la pratique… toi et moi dans l’éducation populaire Aparicio Guadas, Pep popular education popular unity politics learning. educación popular unidad popular política aprendizaje. éducation populaire unité populaire politique apprentissage. This article presents the situation of public education (its current problems) and proposes how collectively “you and I” should rebuild popular education: one in which learning is contextualized and tools are taken to achieve the goals. It is through social practices, in team working, being aware of the core problem, and resuming the importance of reading and writing, the way to a suitable public education for the group we belong to. El texto presenta la situación de la educación pública, su problemática actual, y realiza algunas propuestas de cómo en conjunto, “tú y yo”, deberíamos reconstruir la educación popular, una educación en donde se contextualice el aprendizaje y en la que tomemos herramientas para alcanzar los objetivos propuestos. Es a través de las prácticas sociales, del trabajo en conjunto, de la concientización del problema central, y de retomar la importancia de la lectura y la escritura, como podemos encaminarnos a una educación pública adecuada para el grupo al que pertenecemos.  Le texte présente la situation de l’éducation publique, sa problématique actuelle et réalise certaines propositions de comment, dans l’ensemble, “toi et moi”, nous devrions reconstruire l’éducation populaire, une éducation où est contextualité l’apprentissage et dans laquelle nous utilisons des moyens pour atteindre les objectifs proposés. C’est au moyen des pratiques sociales,du travail conjoint, de la conscientisation du problème central, et de la reprise de l’importance de la lecture et de l’écriture que nous pouvons nous acheminer vers une éducation publique adéquate pour le groupe auquel nous appartenons. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2015-07-02 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763 10.19053/22160159.3763 Praxis & Saber; Vol. 6 No. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75 Praxis & Saber; Vol. 6 Núm. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75 Praxis & Saber; Vol. 6 No 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75 Praxis & Saber; V. 6 N. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75 Praxis & Saber; v. 6 n. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75 2462-8603 2216-0159 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763/3545 https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763/html
spellingShingle popular education
popular unity
politics
learning.
educación popular
unidad popular
política
aprendizaje.
éducation populaire
unité populaire
politique
apprentissage.
Aparicio Guadas, Pep
In practice’s practice... you and me within popular education
title In practice’s practice... you and me within popular education
title_alt En la práctica de la práctica… tú y yo en la educación popular
Dans l’application de la pratique… toi et moi dans l’éducation populaire
title_full In practice’s practice... you and me within popular education
title_fullStr In practice’s practice... you and me within popular education
title_full_unstemmed In practice’s practice... you and me within popular education
title_short In practice’s practice... you and me within popular education
title_sort in practice s practice you and me within popular education
topic popular education
popular unity
politics
learning.
educación popular
unidad popular
política
aprendizaje.
éducation populaire
unité populaire
politique
apprentissage.
topic_facet popular education
popular unity
politics
learning.
educación popular
unidad popular
política
aprendizaje.
éducation populaire
unité populaire
politique
apprentissage.
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763
work_keys_str_mv AT aparicioguadaspep inpracticespracticeyouandmewithinpopulareducation
AT aparicioguadaspep enlapracticadelapracticatuyyoenlaeducacionpopular
AT aparicioguadaspep danslapplicationdelapratiquetoietmoidansleducationpopulaire