Historical, Epistemological and Didactic Study of the Parabola
This study is part of a research conducted with freshmen systems engineering students at the University of Quindío in an analytic geometry course, in order to analyze how they get to comprehend and construct the concept of the parabola as cone at historical, epistemological, didactic and cognitive l...
المؤلفون الرئيسيون: | Aldana Bermúdez, Eliécer, López Mesa, Jorge Hernàn |
---|---|
التنسيق: | Online |
اللغة: | spa |
منشور في: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2018
|
الموضوعات: | |
الوصول للمادة أونلاين: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/7922 |
- مواد مشابهة
-
La comprensión de la parábola a través de las representaciones semióticas
حسب: Sánchez Espinel, Luis Eduardo
منشور في: (2019) -
Estudio geométrico y analítico de las cónicas en algunas métricas
حسب: Antonio Peña, Jesús Adrián, وآخرون
منشور في: (2022) -
The Construction of narratives about the past. Advocacy for history
حسب: Álvaro Dueñas, Manuel
منشور في: (2020) -
Interaction with comprehensible input and its impact on fourth graders’ critical thinking in the EFL classroom
حسب: Ballén Moreno, Juliana Sofía, وآخرون
منشور في: (2022) -
Non-Parametric Statistics in University Textbooks: Problem Situations to Promote Scientific Research from the Classroom
حسب: Burbano Pantoja, Víctor Miguel Ángel; Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, وآخرون
منشور في: (2023)