Aprendizaje de las ecuaciones diferenciales desde un enfoque cualitativo
The objective of this research was to design and validate a didactic model for learning differential equations with emphasis on qualitative methods and based on the quasi-empirical conception of mathematics. A qualitative methodology was used, five engineering students from Antonio Nariño...
Main Authors: | Caicedo, Edinson, Chacón, Gerardo Antonio |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/9856 |
- Similar Items
-
Comprensión y resolución de problemas matemáticos desde la macroestructura del texto
by: Montero, Leidi Viviana, et al.
Published: (2020) -
Enseñanza y aprendizaje en resolución de problemas : productos notables
by: Jiménez Espinosa, Alfonso, et al.
Published: (2019) -
Enseñanza de la fracción parte- todo, desde la resolución de problemas
by: Molina, Leidy Johana
Published: (2019) -
Los Elementos y Dinámicas de la Evaluación en el Área de matemáticas, Grado Quinto
by: Zambrano Castañeda, José Albeiro, et al.
Published: (2019) -
Enseñanza de lectura literal en resolución de problemas matemáticos en Escuela Nueva
by: Sánchez Macías, Vilma Cristina, et al.
Published: (2016)