Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad
The article addresses the role of the Pedagogic Projects Integrating Areas PPIA of Degree in Basic Education, with emphasis on Mathematics, Humanities and Spanish Language of the Faculty of Distance Studies, in this sense, it presents an approximation about the concept of interdisciplinarity from di...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9938 |
_version_ | 1801706755830317056 |
---|---|
author | Rodríguez Ochoa, Dilsa Yamile |
author_facet | Rodríguez Ochoa, Dilsa Yamile |
author_sort | Rodríguez Ochoa, Dilsa Yamile |
collection | OJS |
description | The article addresses the role of the Pedagogic Projects Integrating Areas PPIA of Degree in Basic Education, with emphasis on Mathematics, Humanities and Spanish Language of the Faculty of Distance Studies, in this sense, it presents an approximation about the concept of interdisciplinarity from different authors; at the same time, it describes the PPIAs that are currently working on the program, its importance and their training teachers. Finally, it reflects about PPIA as a pedago- gical and dynamic strategy that allows to have a real vision from the educational for the integral development of the professional and privilege the analytical and critical perception of the needs of their sourronding. |
format | Online |
id | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-9938 |
institution | Revista Rastros y Rostros del Saber |
language | spa |
publishDate | 2019 |
publisher | Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
record_format | ojs |
spelling | oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-99382019-08-26T19:54:10Z Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad Rodríguez Ochoa, Dilsa Yamile Proyecto interdisciplinariedad contexto transversalidad estrategia pedagógica Project Interdisciplinary Context Transversality Pedagogical Strategy The article addresses the role of the Pedagogic Projects Integrating Areas PPIA of Degree in Basic Education, with emphasis on Mathematics, Humanities and Spanish Language of the Faculty of Distance Studies, in this sense, it presents an approximation about the concept of interdisciplinarity from different authors; at the same time, it describes the PPIAs that are currently working on the program, its importance and their training teachers. Finally, it reflects about PPIA as a pedago- gical and dynamic strategy that allows to have a real vision from the educational for the integral development of the professional and privilege the analytical and critical perception of the needs of their sourronding. El artículo aborda el papel de los Proyectos Pedagógicos Integradores de Áreas PPIA de la Licenciatura en Educación Básica, con énfasis en Matemáticas, Hu- manidades y Lengua Castellana de la Facultad de Estudios a Distancia, en este sentido, se presenta una aproximación sobre el concepto de interdisciplinariedad desde diferentes autores; describe los PPIA que actualmente se vienen trabajando en el programa, su importancia y propósitos de formación para los licenciados. Fi- nalmente, se reflexiona sobre los PPIA como estrategia pedagógica y dinamizadora que permite contar con una visión real desde lo educativo para el desarrollo integral del profesional y privilegiar la percepción analítica y crítica de las necesidades de su entorno. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019-08-26 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9938 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 8-15 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 8-15 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 8-15 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 8-15 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 8-15 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9938/8261 |
spellingShingle | Proyecto interdisciplinariedad contexto transversalidad estrategia pedagógica Project Interdisciplinary Context Transversality Pedagogical Strategy Rodríguez Ochoa, Dilsa Yamile Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad |
title | Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad |
title_full | Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad |
title_fullStr | Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad |
title_full_unstemmed | Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad |
title_short | Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad |
title_sort | los proyectos pedagogicos integradores de areas como estrategia para la interdisciplinariedad |
topic | Proyecto interdisciplinariedad contexto transversalidad estrategia pedagógica Project Interdisciplinary Context Transversality Pedagogical Strategy |
topic_facet | Proyecto interdisciplinariedad contexto transversalidad estrategia pedagógica Project Interdisciplinary Context Transversality Pedagogical Strategy |
url | https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9938 |
work_keys_str_mv | AT rodriguezochoadilsayamile losproyectospedagogicosintegradoresdeareascomoestrategiaparalainterdisciplinariedad |