Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad

The article addresses the role of the Pedagogic Projects Integrating Areas PPIA of Degree in Basic Education, with emphasis on Mathematics, Humanities and Spanish Language of the Faculty of Distance Studies, in this sense, it presents an approximation about the concept of interdisciplinarity from di...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Rodríguez Ochoa, Dilsa Yamile
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9938
_version_ 1801706755830317056
author Rodríguez Ochoa, Dilsa Yamile
author_facet Rodríguez Ochoa, Dilsa Yamile
author_sort Rodríguez Ochoa, Dilsa Yamile
collection OJS
description The article addresses the role of the Pedagogic Projects Integrating Areas PPIA of Degree in Basic Education, with emphasis on Mathematics, Humanities and Spanish Language of the Faculty of Distance Studies, in this sense, it presents an approximation about the concept of interdisciplinarity from different authors; at the same time, it describes the PPIAs that are currently working on the program, its importance and their training teachers. Finally, it reflects about PPIA as a pedago- gical and dynamic strategy that allows to have a real vision from the educational for the integral development of the professional and privilege the analytical and critical perception of the needs of their sourronding.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-9938
institution Revista Rastros y Rostros del Saber
language spa
publishDate 2019
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-99382019-08-26T19:54:10Z Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad Rodríguez Ochoa, Dilsa Yamile Proyecto interdisciplinariedad contexto transversalidad estrategia pedagógica Project Interdisciplinary Context Transversality Pedagogical Strategy The article addresses the role of the Pedagogic Projects Integrating Areas PPIA of Degree in Basic Education, with emphasis on Mathematics, Humanities and Spanish Language of the Faculty of Distance Studies, in this sense, it presents an approximation about the concept of interdisciplinarity from different authors; at the same time, it describes the PPIAs that are currently working on the program, its importance and their training teachers. Finally, it reflects about PPIA as a pedago- gical and dynamic strategy that allows to have a real vision from the educational for the integral development of the professional and privilege the analytical and critical perception of the needs of their sourronding. El artículo aborda el papel de los Proyectos Pedagógicos Integradores de Áreas PPIA de la Licenciatura en Educación Básica, con énfasis en Matemáticas, Hu- manidades y Lengua Castellana de la Facultad de Estudios a Distancia, en este sentido, se presenta una aproximación sobre el concepto de interdisciplinariedad desde diferentes autores; describe los PPIA que actualmente se vienen trabajando en el programa, su importancia y propósitos de formación para los licenciados. Fi- nalmente, se reflexiona sobre los PPIA como estrategia pedagógica y dinamizadora que permite contar con una visión real desde lo educativo para el desarrollo integral del profesional y privilegiar la percepción analítica y crítica de las necesidades de su entorno. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2019-08-26 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9938 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 8-15 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 8-15 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 8-15 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 8-15 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 8-15 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9938/8261
spellingShingle Proyecto
interdisciplinariedad contexto
transversalidad
estrategia pedagógica
Project
Interdisciplinary
Context
Transversality
Pedagogical Strategy
Rodríguez Ochoa, Dilsa Yamile
Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad
title Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad
title_full Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad
title_fullStr Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad
title_full_unstemmed Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad
title_short Los proyectos pedagógicos integradores de áreas, como estrategia para la interdisciplinariedad
title_sort los proyectos pedagogicos integradores de areas como estrategia para la interdisciplinariedad
topic Proyecto
interdisciplinariedad contexto
transversalidad
estrategia pedagógica
Project
Interdisciplinary
Context
Transversality
Pedagogical Strategy
topic_facet Proyecto
interdisciplinariedad contexto
transversalidad
estrategia pedagógica
Project
Interdisciplinary
Context
Transversality
Pedagogical Strategy
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9938
work_keys_str_mv AT rodriguezochoadilsayamile losproyectospedagogicosintegradoresdeareascomoestrategiaparalainterdisciplinariedad