Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación

The research pedagogical projects, contribute significantly in a significant way formative processes of the graduate, likewise, these allow to consolidate the academic training and their professional profile; It is necessary that in each research pedagogical project we address basic concepts that al...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Jiménez Vega, Laura Marcela
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2020
Subjects:
Online Access:https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186
_version_ 1801706745648644096
author Jiménez Vega, Laura Marcela
author_facet Jiménez Vega, Laura Marcela
author_sort Jiménez Vega, Laura Marcela
collection OJS
description The research pedagogical projects, contribute significantly in a significant way formative processes of the graduate, likewise, these allow to consolidate the academic training and their professional profile; It is necessary that in each research pedagogical project we address basic concepts that allow an appropriation of information and contribute to the generation of new knowledge profiled from a theorization, conceptualization and contrast Information As it is planted in the Learning Guide of the Research Pedagogical Project II “educational and management policies” of the school of basic education with emphasis in mathematics, humanities and Spanish language of the Pedagogical University and Technology of Colombia. In this document, some reflections are projected about the impact and meaning of the Research Pedagogical Project II (educational and management policies) for graduates in basic education are projected; and their impact on the formative process of the learners. In the same way, conceptual references and theoretical considerations consolidate the importance and value of the development of this chair in the formation of the licensed future licensed.
format Online
id oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-11186
institution Revista Rastros y Rostros del Saber
language spa
publishDate 2020
publisher Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
record_format ojs
spelling oai:oai.revistas.uptc.edu.co:article-111862020-06-08T18:33:25Z Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación Jiménez Vega, Laura Marcela Proyecto Pedagógico Investigativo Educación Básica Políticas Research pedagogical project Basic education Policies The research pedagogical projects, contribute significantly in a significant way formative processes of the graduate, likewise, these allow to consolidate the academic training and their professional profile; It is necessary that in each research pedagogical project we address basic concepts that allow an appropriation of information and contribute to the generation of new knowledge profiled from a theorization, conceptualization and contrast Information As it is planted in the Learning Guide of the Research Pedagogical Project II “educational and management policies” of the school of basic education with emphasis in mathematics, humanities and Spanish language of the Pedagogical University and Technology of Colombia. In this document, some reflections are projected about the impact and meaning of the Research Pedagogical Project II (educational and management policies) for graduates in basic education are projected; and their impact on the formative process of the learners. In the same way, conceptual references and theoretical considerations consolidate the importance and value of the development of this chair in the formation of the licensed future licensed. Los Proyectos Pedagógicos Investigativos, contribuyen de manera significativa en los procesos formativos del licenciado en Educación Básica con énfasis en Matemáticas, Humanidades y Lengua Castellana de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, así mismo, estos permiten consolidar su cualificación académica y perfil profesional. Por tal razón, es preciso que en cada Proyecto Pedagógico Investigativo se aborden conceptos básicos que permitan una apropiación de la información y contribuyan en la generación de nuevo conocimiento desde una teorización, conceptualización y contrastación de información, tal como es planteada en la guía de aprendizaje del Proyecto Pedagógico Investigativo II “Políticas educativas y de gestión” de la Licenciatura. Por consiguiente, en el presente artículo, se proyectan reflexiones acerca del impacto y significado de este Proyecto Pedagógico Investigativo en los docentes en formación del Programa. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia 2020-06-08 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186 FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 4 No. 7 (2019): July - December 2019; 64-73 Rastros y Rostros del Saber; Vol. 4 Núm. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73 FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 4 No 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73 VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 4 N. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73 CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 4 n. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73 2539-3324 spa https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186/9360
spellingShingle Proyecto Pedagógico Investigativo
Educación Básica
Políticas
Research pedagogical project
Basic education
Policies
Jiménez Vega, Laura Marcela
Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
title Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
title_full Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
title_fullStr Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
title_full_unstemmed Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
title_short Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
title_sort las politicas educativas y de gestion y su incidencia en el docente en formacion
topic Proyecto Pedagógico Investigativo
Educación Básica
Políticas
Research pedagogical project
Basic education
Policies
topic_facet Proyecto Pedagógico Investigativo
Educación Básica
Políticas
Research pedagogical project
Basic education
Policies
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186
work_keys_str_mv AT jimenezvegalauramarcela laspoliticaseducativasydegestionysuincidenciaeneldocenteenformacion